zondag 4 juni 2017

La Faba - Triacastela +- 27,5 km

Vandaag een dag met hoogtes en laagtes , letterlijk en figuurlijk . De stevige eindklim van gisteren was duidelijk nog niet ten einde en doordat we in de mist/wolken wandelden kregen we er maar weinig zicht op wanneer die klim eindelijk gedaan zou zijn .
Mama voelde zich niet opperbest deze morgen en het was ook nog eens erg koud op het puntje van de berg . Eindelijk kwam die jas die al enkele weken in de rugzak zat ook eens van pas .
Tegen de middag hadden we al het klimmen gedaan en een stevige hap later konden we aan het afdalen beginnen .
Van het prachtige landschap hadden we tot dan echter nog niets gezien .
Met elke meter dalen werd ook het zicht beter en de temperatuur warmer .
De fotos zullen een en ander wel verduidelijken .
Het dorpje Triacastela ziet er gezellig uit en ook onze herberg mag er zijn . Dat er een wasmachine en droogkast staat maakt het ook voor mama een stuk aangenamer .


8 opmerkingen:

  1. Dag moeke en boy , wat een tochten zeg .... we duimen voor jullie fitheid en gezondheid xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey papa en moeke, hopelijk voelt moeke zich nu wat beter, bij ons was er kermis we hebben ons geamuseerd, nog even volhouden wij duimen ook
    groetjes Sam xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey moeke en papa ik mis jullie heel erg ik wens je veel beter schap nog even vol houden groetjes gitte xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dédéke ... steeds een luisterend oor voor anderen. Vergeet niet op tijd naar je eigen gevoel te luisteren. Als ik me niet vergis zijn er geen reservaties en dus geen verplichtingen. Wees niet te hard voor jezelf.
    Boyke, geef je mama een hele dikke knuffel van mij? Je krijgt hem later van mij terug ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is inderdaad geen fijne wandeling geweest vandaag.
    Morgen staat er gelukkig een wandeling van 22 km op de planning.
    Dus wat langer blijven liggen,goed eten en eventueel ook eens een rustdagje inlassen?
    groetjes Katrien X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weet je nog Jéke, de dag dat wij naar Triacastela wandelden, had ik die morgen om 5u het bericht ontvangen dat mijn vriendin was overleden en had ik het moeilijk! Hopelijk vind je vlug weer de energie om te kunnen genieten van de volgende stapdagen, en met Bart die je steun en toeverlaat is gaat dat wel lukken! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. José verzorg je goed ,hopelijk is dat diepje morgen over en kan je na een goede nachtrust weer genieten van jullie avontuur . We duimen! Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stof , mist ,zon of regen , dat is de weg naar Santiago ! De reis begint zijn tol te eisen ! De Camino is hard ! Kunnen jullie niet eens een keertje foetelen en om een taxi schreeuwen ? Ik zou het jullie alvast niet kwalijk nemen !!! Neen , lieve schatten , hou goeie moed , het gaat zeker lukken maar trap af en toe eens op de rem want die tandem gaat gaat mij soms wat te snel !Tot morgen ! XXX

    BeantwoordenVerwijderen