woensdag 31 mei 2017

Astorga naar Foncebadon 25,6 km

Omstreek 06 uur vanmorgen vertrokken uit Astorga . Het cafe aan onze herberg zou om 6 open zijn en ontbijt aanbieden , het zal 6u Spaanse tijd geweest zijn ... net voor we de stad uitwandelden was er gelukkig nog een cafe open waar we konden ontbijten . Eens buiten de stevige muren van de stad werd snel duidelijk dat we de uitgestrekte vlaktes van de Mecetas achter ons gelaten hadden . Die hebben we ingeruild voor de Montes de Leon . Montes , zou dat bergen kunnen zijn ? Volgens onze kuiten alvast wel . Maar prachtig met de brem en hei in bloei (gitte zou hij schrijven 😉).
En de kleine bergdorpjes zijn dat ook met de huizen gemaakt van keien, de muurtjes , ze lijken gemaakt op ene maandag waarbij de metser zijn waterpas vergeten is . Enfin ze staan er al even en zullen onze doortocht ook wel overleven, niet dat ons tempo zo verschroeiend is .
Onze eindbestemming van de dag is Foncebadon , dat ligt boven op de berg met een stevige eindklim . Ik ga alvast vooruit om een slaapplaats vast te krijgen zodoende kan mama op haar gemak klimmen .
We logeren in herberg Cruz de Fierro, genoemd naar een speciaal plekje dat morgen op ons pad ligt . Hier liggen we met een schitterend uitzicht over het dal weer in internationaal gezelschap met italianen , duiters en team usa . Jim een oudere man van NY blijkt een uiterst aimabele man die zijn 2e camino in evenveel jaar wandelt . Hij zegt dat de camino iets heeft , call it spiritual or something . Gelijk heeft hij.

Oh ja , omdat iedereen er naar vraagt , hoe staat het met de voeten ? Wel , buiten verwachting , goed . Mama heeft enkele blaren op de hielen gehad (ws vanwege de zware rugzak ) en ik 1 onder de bal van mijn voet ( veroorzaakt door steentjes in mijn schoenen ) . Na enkele dagen verzorging zijn die alweer zo goed als verdwenen en hindert niets (op wat uitstekende rotsen / wortels na ) ons bij het wandelen .
Dus so far so good , morgen is het vooral downhill naar Ponferrada .
Grtz .

10 opmerkingen:

  1. Heyla montes zijn bergen ja . Als ik dat allemaal lees dan denk ik ja dat ga ik ook eens doen . Lena is nog te klein ☺. Vele groetjes van dirk isch en lena

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Ilse, volgens mij heeft broer Bart de microbe te pakken en zal hij net zoals papa het niet bij deze ene keer laten! Moet je zeker ooit eens doen! Wie weet broer en zus!

      Verwijderen
  2. Na moeder en zoon , broer en zus samen op de camino ??? 👍👍👍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn te horen dat je al nieuwe plannen maakt. Je hebt het er heel duidelijk naar je zin. Boyke en Ischke ... dat wordt opnieuw een dream team! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HOLA FAMILIE,
    Ge hoort het al komen eens pelgrim altijd pelgrim ge hebt de microbe te pakken ge kunt ze al doorgeven,maar het is geen ziekte he zo te zien op de foto'was ik met mijn karretje geen doen zo die trappen op maar ik heb er ook mee moeten sleuren hoor. volgens mijn boekje hebt ge de laatste twee uur toch al flink geklommen. morgen voormiddag de laatste klim tot het cruz Hierro en dan lange tijd bergaf nog een klein heuveltje en das steil bergaf; maak maar geen uitschuivers.
    goede nacht en tot morgen
    grtjs
    theo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al 10 dagen aan het wandelen goed bezig moeke en papa,
    hier is het lekker warm,nog nog ongeveer 21 dagen naar school en dan is het grote vakantie,
    hopelijk zijn jullie dan al effe terug. dat zal wel als jullie zo door wandelen dan komt dat zeker inorde Groetjes Sammeke xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is heel positief als jullie al nieuwe plannen maken.
    Maar kom toch maar eerst even naar huis vooraleer je weer vertrekt.
    De hond kan je niet zo lang missen !!!
    Veel succes met jullie afdaling morgen,maak er geen glijbaan van !
    Groetjes Katrien X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Morgen veel bergaf lees ik , dat is ook niet van de poes ! Die nordic walking sticks gaan goed van pas komen , want veel dalen is een aanslag op jullie knieen. Doe maar voorzichtig en wij hopen straks op een zoals altijd weer leuk verslag van jullie avonturen ! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Josee en Bart
    Alle dagen lees ik jullie verhaal en bewonder ik de mooie natuurfoto's.
    Alle dagen een beetje dichter bij je doel.
    Alle dagen nieuwe mensen ontmoeten.
    Alle dagen goed humeur.
    Jullie doen het goed moeder en zoon.
    Geniet er van.
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag.
    Nog een goede verzetting van jullie tocht.

    Marcel Boonen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja boy ke en ils ke samen eens op tocht ☺😊. Gaan we zeker doen he . Maar laten we zeker nog wat jaartjes wachten ... xxx

    BeantwoordenVerwijderen