woensdag 24 mei 2017

Dag 2 & 3

Wegens hopeloos internet in Boadilla del Camino nu het verslag van dag 2&3 .
Dag 2 dus van Hontanas naar Boadilla 28,7km . Waar we ons vooral vergallopeerden aan de laatste 5 , in het vervolg iets meer eten 😁. Maar goed , bij het ochtendgloren vertrokken en terwijl de zon opkwam door de ruines van San Anton gewandeld , daar een gezellig tentje met lekkere koffie en een gulle patron . Nadat ik hem de 20cent wisselgeld liet houden van de twee koffies was er geen houden meer aan , we kregen watermeloen en bananen , kwam mama helpen met haar rugzak , wat ons het meeste opviel (buiten zijn opvallend klein postuur) de achtergrondmuziek die als sirenes de mensen naar zijn kraampje lokten . De voorbijgangers die niet gestopt waren vroegen ons nadien of het er de moeite was ... volgende keer meer je tijd nemen . Iets later de enige molshoop op de tocht van de dag , een stevige kuitenbijter waar ik van enkele italiaanse dames de bijnaam chicco forte kreeg . Onze herberg in Boadilla was een echt plaatje , fantastische binnentuin met zwembad dat helaas niet in gebruik was . Uitzicht op de kerktoren met enkele ooievaars . En de gastheer SUPER ! Steeds goedlachs met een kwinkslag . Bij het avondeten kennis gemaakt met een zuid koreaanse , 2 australische kerels (bleek een koppel te zijn) en een vrouw uit Canada , echt aan te raden zo internationaal dineren .
Vandaag om kwart voor zes al op pad zodat we die zaklamp die we al dagen meezeulen ook eens konden gebruiken. De weg naar Varrion de los Condes (26,3km) begint mooi maar halverwege loop je naast de autobaan en wordt het snel eentonig. Uit de les van gisteren geleerd en dus tijd gemaakt voor een pastake onderweg . In Carrion maken we nu deel uit van het klooster van Santa Clara . Het internet is nog niet al te best maar hopelijk krijg ik nog enkele fotos gepost .

Oh ja , onderweg een vlaamse gaai gehoord , we vroegen ons luidop af of onze australische vrienden hem ook gehoord hadden . Op zijn Louis van Gaals is dat een : flemisch gay 😉

8 opmerkingen:

  1. Tegen die Australische kerels zal je wel niet gezegd hebben dat je bijnaam Chicco forte was ;-). Dat gaat precies goed vooruit daar met jullie. Geniet ervan en maak er elke dag opnieuw een unieke ervaring van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We gaan dat onder ons houden he 😉😱

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josée en Bart fijn om op deze manier jullie avonturen te kunnen volgen.
    Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag moeke en Bart , lena en ik zijn jullie verhaal aan t lezen en lena wil foto s kijken. Heel leuk om jullie reis te volgen . Dikke kus oet biesel x dirk die eerste koersfiets rit aan t maken is ,lena en isch

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik dat zo lees, krijg ik de kriebels weer in de buik en zou ik zo weer willen meestappen! Die gesprekken onderweg, ik wou dat ik een vlinder was en mee kon vliegen, om zo die gesprekken te kunnen meevolgen! Niet vergeten goed te eten, dat deden wij toch ook elke middag hé Jéke! Wandelen jullie steeds samen of gaat Bart soms verder op zijn tempo, want met die lange benen, zou Jéke soms wel eens een versnelling hoger moeten gebruiken? Ik kijk uit naar de foto's! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tante Lieve , ik heb de versnelling lager gevonden 😉 . Bergop is het ieder voor zich maar voor de rest blijven we steeds samen lopen , is ook handig om bij elkaar de drankflesjes uit de rugzak te nemen zonder die telkens op en af te moeten sleuren .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat jullie zo goed zorg dragen voor elkaar, wij blijven jullie volgen en succes weer voor morgen!

      Verwijderen
  7. Hey schatten , wat een interessante ontmoetingen doen jullie toch op onderweg !Op die ene pelgrim na, die jullie zittend op het bankje hebben ontmoet !Daar zat precies niet veel leven meer in , die had wat lang in de zon gezeten denk ik ! Als ik dat allemaal lees krijg ik dikke spijt dat ik toch niet met mama ben mee gegaan, maar dan had jij Bart dit allemaal moeten missen ! Ik denk dat het zo moest heeft moeten zijn ! Hoe is het met de blaren ? Hopelijk blijven ze weg !Goed smeren , veel drinken en lekkere taart eten is de boodschap !! Doe het goed en wij kijken weer met grote belangstelling uit naar jullie volgende post !!! Daaaag !!!Dikke Knuffel!! Jos en Mariette X

    BeantwoordenVerwijderen